Praktijkinformatie

Praktijkinformatie

  • Afspraak maken

    Om een afspraak te maken, belt u tussen 8.00-12:30 uur. Als u voor dezelfde dag een afspraak wilt of een visite, bel dan zo vroeg mogelijk. Uiteraard kunt u voor spoed wel de hele dag bellen. U kunt ook online een afspraak maken. Dit kan alleen minimaal 24 uur van tevoren.

    ’s Middags is de assistente met andere taken bezig zoals spreekuur en administratie. Daarom verzoeken we u ’s middags uitsluitend te bellen voor zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten.

    Indien u verhinderd bent voor een afspraak deze graag minimaal 24 uur van te voren telefonisch afzeggen, anders zijn wij genoodzaakt deze in rekening te brengen.

  • Consulttijd

    Wanneer u 1 klacht heeft plannen wij voor u 10 minuten, als u meer klachten heeft wilt u het dan doorgeven aan de assistent zodat we voor 20 minuten een afspraak kunnen inplannen.
    Graag verzoeken wij u ook om op tijd te komen, een van de oorzaken van uitloop van het spreekuur is te laat komen.

  • Laboratorium- en röntgenuitslagen

    Voor laboratorium-, röntgenuitslagen en andere uitslagen verzoeken wij u te bellen tussen 08:00-12:30. Indien u wilt dat de dokter u terugbelt moet u voor 11:00 uur bellen. Ook kunt u de uitslag bekijken in het online portaal. ‘s Middags is de assistent bezig met andere werkzaamheden, waaronder spreekuur en administratie.

  • E-consult

    U kunt ook een e-consult naar de huisarts sturen. Dit is een e-mail via een veilige weg, die de huisarts binnen enkele werkdagen zal proberen te beantwoorden. U zult het antwoord in het portaal ontvangen. Voor het sturen van een e-consult moet u eerst een account aanmaken en inloggen op ons patiëntenportaal.

  • U kunt ook een foto toevoegen aan e-consult. Dit kan heel handig zijn, bijvoorbeeld als het gaat om huiduitslag. Let er op dat de foto scherp is. Een tip is om overdag bij een raam te gaan staan en dan de foto te maken.
  • Voor een vraag waar u dezelfde dag antwoord op wil, is het sneller om te bellen.
  • Voor niet-medische zaken, zoals het wijzingen van een adres, stuurt u geen e-consult naar de huisarts, maar e-mailt u de assistente via info@derunen.nl
  • Herhaalrecepten

    U kunt uw herhaalrecepten aanvragen

    · via ons patiëntenportaal
    · via de receptenlijn
    · via de herhaalservice van de apotheek

    De receptenlijn (keuze 2) is 24 uur per dag bereikbaar, behalve in de vakanties.

    De receptenlijn is uitsluitend bedoeld voor het aanvragen van herhaalrecepten. Als u voor 12 uur heeft ingesproken, staan uw medicijnen de volgende dag na 16 uur klaar bij uw apotheek. Spreek rustig en duidelijk de volgende gegevens in:

    Naam, geboortedatum, telefoonnummer, apotheek waar u staat ingeschreven, naam van het medicijn, sterkte van het medicijn (aantal milligram of microgram), en de dosering (hoe vaak per dag u hoeveel ervan gebruikt); daarna eventueel een tweede medicijn.

    U kunt de apotheker vragen om uw medicatie in de herhaalservice te zetten, of u kunt bij het aanvragen van een herhaalrecept ons vragen om dit op het recept te zetten. Met de herhaalservice kunt u uw vaste medicatie ophalen zonder ons eerst een recept te hoeven vragen. De apotheek stuurt achteraf het recept naar ons voor een digitale handtekening. Dit kan niet worden gebruikt voor kuurtjes, voor medicatie die verslavend kan zijn, of voor medicatie die u al een tijd niet opgehaald heeft.

  • Patiëntenenquêtes

    Klik hier voor een kort verslag van de in 2019 uitgevoerde patiëntenenquêtes (PDF).

  • Uw medische gegevens thuis bekijken

    Bent u bij één van onze huisartsen geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in haar computer in uw medische dossier.

    Bijvoorbeeld:
    · het advies van de huisarts
    · de uitslagen van onderzoek
    · de lijst met uw medicijnen

    Het inzien van deze gegevens kan via ons patiëntenportaal.

* NB: in het kader van de privacy raden we u aan geen medische informatie via e-mail te versturen en mogen wij geen uitslagen etcetera naar u opsturen per e-mail.