Praktijkinformatie

Praktijkinformatie

  • Afspraak maken

    Om een afspraak te maken, belt u tussen 8.00-12:30 uur. Als u voor dezelfde dag een afspraak wilt of een visite, verzoeken wij u hiervoor voor 09:00 uur te bellen. Uiteraard kunt u voor spoed wel de hele dag bellen. Tussen 10.30-12.30 uur kunt u voor uitslagen bellen. Indien u wilt dat de dokter u terugbelt dient u voor 11:00 uur te bellen.

    Indien u verhinderd bent voor een afspraak deze graag minimaal 24 uur van te voren telefonisch afzeggen, anders zijn wij genoodzaakt deze in rekening te brengen.

  • Consulttijd

    Wanneer u 1 klacht heeft plannen wij voor u 10 minuten, als u meer klachten heeft wilt u het dan doorgeven aan de assistent zodat we voor 20 minuten een afspraak kunnen inplannen.
    Graag verzoeken wij u ook om op tijd te komen, een van de oorzaken van uitloop van het spreekuur is te laat komen.

  • Laboratorium- en röntgenuitslagen

    Voor laboratorium-, röntgenuitslagen en andere uitslagen verzoeken wij u te bellen tussen 10:30-12:30.
    ‘s Middags is de assistent bezig met andere werkzaamheden, waaronder spreekuur en administratie.

  • Telefonisch spreekuur

    Tussen 13:30-14:00 kunt u terug gebeld worden voor vragen waar u de huisarts graag voor wilt spreken.

  • Consult door middel van beeldbellen

    Als u dat wil is er ook de mogelijkheid om te beeldbellen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als u niet naar de praktijk wil of kan komen, maar de huisarts of praktijkondersteuner wel graag wil aan kijken tijdens het gesprek, of als de arts of praktijkondersteuner wil zien hoe u iets doet. U krijgt hiervoor tijdens een telefoongesprek een sms of e-mail via V-care en hoeft alleen maar op de link te drukken die daar in staat. Geef bij het maken van de afspraak aan dat u wilt beeldbellen.

  • E-consult

    In de nabije toekomst bieden wij de mogelijkheid tot e-consult: hierin kunt u een vraag stellen welke de huisarts uiterlijk de dag daarop beantwoord heeft. U zult dit dan op de website kunnen vinden.

    Voor niet-medische zaken kunt u ons per e-mail bereiken:
    info apenstaartje derunen.nl

  • Receptenlijn

    De receptenlijn (keuze 2) is 24 uur per dag bereikbaar, uitgezonderd vakanties.

    De receptenlijn is uitsluitend bedoeld voor het aanvragen van herhaalrecepten. Als u voor 12 uur heeft ingesproken, staan uw medicijnen de volgende dag na 16 uur klaar bij uw apotheek. Spreek rustig en duidelijk de volgende gegevens in:

    Naam, geboortedatum, telefoonnummer, apotheek waar u staat ingeschreven, naam van het medicijn, sterkte van het medicijn (aantal milligram of microgram), en de dosering (hoe vaak per dag u hoeveel ervan gebruikt); daarna eventueel een tweede medicijn.

  • Patiëntenenquêtes

    Klik hier voor een kort verslag van de in 2019 uitgevoerde patiëntenenquêtes (PDF).

  • Uw medische gegevens thuis bekijken. Hoe doet u dat?

    Bent u bij één van onze huisartsen geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in haar computer in uw medische dossier.

    Bijvoorbeeld:
    · het advies van de huisarts
    · de uitslagen van onderzoek
    · de lijst met uw medicijnen

    Deze gegevens kunt inzien via een zogenaamde PGO, een Persoonlijke gezondheidsomgeving. Een PGO is een beveiligde website of app waarin u uw medische gegevens kunt bekijken van verschillende zorgverleners: huisarts, het ziekenhuis, de apotheek en bijvoorbeeld de fysiotherapeut. In een PGO staan al uw medische gegevens bij elkaar. Dat geeft overzicht. U kunt zelf gegevens toevoegen, zoals uw bloeddruk en medicijnen die u bij de drogist koopt. U kunt zelf bepalen met welke zorgverlener u uw gegevens deelt. Er zijn verschillende PGO’s, u kunt zelf een PGO kiezen. Voor meer informatie over PGO’s kunt u dit filmpje bekijken.

* NB: in het kader van de privacy raden we u aan geen medische informatie via e-mail te versturen en mogen wij geen uitslagen etcetera naar u opsturen per e-mail.