Praktijkinformatie

Praktijkinformatie

  • Afspraak maken

    Om een afspraak te maken, belt u tussen 8.00-12:30 uur. Als u voor dezelfde dag een afspraak wilt of een visite, verzoeken we u zo vroeg mogelijk te bellen. Uiteraard kunt u voor spoed wel de hele dag bellen. Vanaf 15 augustus kunt u ook online een afspraak maken. Dit kan alleen minimaal 24 uur van tevoren.

    ’s Middags is de assistente met andere taken bezig zoals spreekuur en administratie. Daarom verzoeken we u ’s middags uitsluitend te bellen voor zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten.

    Indien u verhinderd bent voor een afspraak deze graag minimaal 24 uur van te voren telefonisch afzeggen, anders zijn wij genoodzaakt deze in rekening te brengen.

  • Consulttijd

    Wanneer u 1 klacht heeft plannen wij voor u 10 minuten, als u meer klachten heeft wilt u het dan doorgeven aan de assistent zodat we voor 20 minuten een afspraak kunnen inplannen.
    Graag verzoeken wij u ook om op tijd te komen, een van de oorzaken van uitloop van het spreekuur is te laat komen.

  • Laboratorium- en röntgenuitslagen

    Voor laboratorium-, röntgenuitslagen en andere uitslagen verzoeken wij u te bellen tussen 10:30-12:30. Indien u wilt dat de dokter u terugbelt dient u voor 11:00 uur te bellen. Ook kunt u de uitslag bekijken in het online portaal. ‘s Middags is de assistent bezig met andere werkzaamheden, waaronder spreekuur en administratie.

  • Consult door middel van beeldbellen

    Als u dat wil is er ook de mogelijkheid om te beeldbellen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als u niet naar de praktijk wil of kan komen, maar de huisarts of praktijkondersteuner wel graag wil aan kijken tijdens het gesprek, of als de arts of praktijkondersteuner wil zien hoe u iets doet. U krijgt hiervoor tijdens een telefoongesprek een sms of e-mail via V-care en hoeft alleen maar op de link te drukken die daar in staat. Geef bij het maken van de afspraak aan dat u wilt beeldbellen.

  • E-consult

    Wij bieden de mogelijkheid tot een e-consult. U kunt de huisarts via een veilige weg een e-mail sturen, die de huisarts binnen enkele werkdagen zal proberen te beantwoorden. U zult het antwoord in het portaal ontvangen. Voor het aanvragen van een e-consult dient u eerst een account aan te maken en in te loggen op ons patiëntportaal.

    Voor niet-medische zaken kunt u ons per e-mail bereiken:
    info apenstaartje derunen.nl

  • Herhaalrecepten

    U kunt uw herhaalrecepten aanvragen

    · via ons patiëntportaal
    · via de receptenlijn

    De receptenlijn (keuze 2) is 24 uur per dag bereikbaar, uitgezonderd vakanties.

    De receptenlijn is uitsluitend bedoeld voor het aanvragen van herhaalrecepten. Als u voor 12 uur heeft ingesproken, staan uw medicijnen de volgende dag na 16 uur klaar bij uw apotheek. Spreek rustig en duidelijk de volgende gegevens in:

    Naam, geboortedatum, telefoonnummer, apotheek waar u staat ingeschreven, naam van het medicijn, sterkte van het medicijn (aantal milligram of microgram), en de dosering (hoe vaak per dag u hoeveel ervan gebruikt); daarna eventueel een tweede medicijn.

  • Patiëntenenquêtes

    Klik hier voor een kort verslag van de in 2019 uitgevoerde patiëntenenquêtes (PDF).

  • Uw medische gegevens thuis bekijken

    Bent u bij één van onze huisartsen geweest? Uw huisarts zet uw medische gegevens in haar computer in uw medische dossier.

    Bijvoorbeeld:
    · het advies van de huisarts
    · de uitslagen van onderzoek
    · de lijst met uw medicijnen

    Het inzien van deze gegevens kan via ons patiëntportaal.

* NB: in het kader van de privacy raden we u aan geen medische informatie via e-mail te versturen en mogen wij geen uitslagen etcetera naar u opsturen per e-mail.